Italiaanse groentetaart

Ingrediënten: vloeibare margarine 6 sneden (oud) volkorenbrood 1 ui 1 teentje knoflook 1 eetlepel olijfolie 300 gram groentemix/roerbakgroente Italiaanse kruiden 2 eieren 100 ml halfvolle yoghurt 40 gram geraspte 30+ kaas 1½ eetlepel volkorenmeel 2 tomaten Benodigdheden: Springvorm met een doorsnee van 20 cm Bereidingswijze: Verwarm de oven voor op 200 °C. Vet de springvorm in … Verder lezen Italiaanse groentetaart

Gezonde bananencake met cranberries

Gisteren gaf ik in samenwerking met Oefentherapie de Meierij en de Peppelaer een voorlichting over gezonde voeding en beweging gedurende de zwangerschap. Bij zo'n voorlichtingsavond is het wel zo gezellig om wat lekkers te serveren bij de koffie, maar bij een voorlichting over gezonde voeding hoort dan natuurlijk wel wat gezonds! Ik bakte gisterenmorgen daarom … Verder lezen Gezonde bananencake met cranberries

Gebakken rijst met gegrilde garnalen en sperziebonen

Een lekker pittig rijstgerecht met gegrilde garnalen en een flinke dosis groenten. Snel, makkelijk, gezond en natuurlijk lekker. Wat moet je er nog meer van zeggen... Gewoon lekker proeven! Ingrediënten (voor 2 personen): 150 gram zilvervliesrijst 2 tomaten 1 ui 1 teentje knoflook 1 eetlepel olijfolie 1 theelepel chilipoeder 200 gram grote garnalen, (diepvries) ontdooid … Verder lezen Gebakken rijst met gegrilde garnalen en sperziebonen

Groenterijke pasta met paddenstoelen en noten

Ingrediënten voor 2 personen: 150 gram volkoren pasta 50 gram walnoten 1 aubergine 1 courgette 1 (rode) paprika 1 bosui 200 gram bospaddenstoelen 1 eetlepel olie 1 blik tomatenblokjes Provençaalse kruiden *Dit gerecht nog sneller op tafel? Neem een grote zak (minimaal 400 gram) roerbakgroenten in plaats van alle losse groenten uit de ingrediëntenlijst. Bereiding: … Verder lezen Groenterijke pasta met paddenstoelen en noten